Projekt współfinansowany ze Środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na podstawie umowy podpisanej z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji i pod jego nadzorem




Aktualności
Grupa XX- ostatnia grupa w wakacje 2014 r.
2014-08-07
Kolejna , bardzo liczna grupa praktykantów wystartowała w dniu 28 lipca br. Była to druga tak liczna grupa w wakacje liczyła ona 27 osób. Dwa pierwsze dni, czyli odpowiednio 28 i 29 lipca to dni diagnozy początkowej oraz szkolenie bhp oraz z nowoczesnego sprzętu w obsłudze konsumenta. W dniu diagnozy każdy indywidualnie musi rozwiązać test teoretyczny, ale również wykonać zadania praktyczne – zadania grupowe i zadania indywidualne.

Ponadto każdemu uczestnikowi i uczestniczce zapewniono pakiet w postaci profesjonalnej odzieży roboczej, zestawu środków niezbędnych do wykorzystania na praktyce. Ponadto każdy otrzymuje zestaw umożliwiający bardzo dobre poznanie zagadnień związanych z obsługą konsumenta. Shakery, trybuszony, zestaw lnianych ściereczek, rękawiczki oraz płócienne to tylko dodatki bardzo przydatne w pracy kelnerskiej.

Pakiet jaki zapewniają środki unijne jest nie tylko wykorzystywany podczas przewidzianych 10ciu dni praktyki, ale również uczestnicy wykorzystują to podczas swoich zajęć lekcyjnych i pracy z uczniami i uczennicami.

Obecna grupa, 27 osób rozjechała się w mniejszych lub większych podgrupach do najodleglejszych lokalizacji i były to m.in.  Hotel Warszawa w Augustowie, Hotelu Anders w Starych Jabłonkach, Hotelu Tumskim w Płocku, Hotelu Narvil w Serocku, Hotelu Korona w Zemborzycach Tereszyńskich, w Zamku w Gniewie, lista tych miejsc była bardzo długa, a wysoki sezon lato i wakacje zdecydowanie przyczyni się do bardzo owocnych praktyk.

W każdym z tych miejsc odbywał się szereg eventów, wydarzeń związanych z okresem urlopowym, ale również jest wielu urlopowiczów w tym okresie, co wiąże się z dużą ilością pracy. Obserwacje oraz monitornig praktyk ewidentnie wykazały bardzo wysokim poziom zadowolenia uczestników, nie tylko pod względem organizacyjnym, ale również merytorycznym. Ponadto obłożenie w obiektach spowodowało, że uczestnicy mogli zobaczyć jak wygląda praca w zorganizowanym obiekcie hotelarsko-gastronomicznym, jak zorganizowane są wszystkie działy począwszy od recepcji hotelowej, restauracje, ale także zagadnienia baristyki, sommolierstwa oraz barmaństwa. Okres letni sprzyja również organizacji wielu imprez plenerowych, przyjęć weselnych co służy podnoszeniu swoich umiejętności i  wzbogaceniu w doświadczenie zawodowe. Ponadto 10 dni praktyk daje szansę doświadczeniu wiedzy doskonałą szansę na poznanie organizację pewnych przedsięwzięć oraz podpatrzenie kompleksowej organizacji wydarzeń w hotelach.

Te dziesięć dni praktyk to nie tylko szansa na  naukę, ale przede wszystkim kompleksową pracę oraz obserwację jak wygląda praca w obiekcie gastronomiczno-hotelarskim.

Ponadto praktyka w tak prestiżowych miejscach jest szansą a zarazem niepowtarzanym doświadczeniem dla grona pedagogicznego.

Te dziesięć dni praktyk zdecydowanie przyczyniło się do wzrostu wiedzy, umiejętności oraz doświadczeń zawodowych.

 

Powróć do listy wiadomości